S:Mamiya 645 1000s
2rb1
2009-03-29 14:28:02 UTC
Sælges:

1 stk. Mamiya 645 1000s M/greb og motor.
1 stk. skaktsøger
1 stk. prismesøger
1 stk. 55mm 1:2,8
1 stk. 80mm 1:2,8
1 stk. 150mm 1:4
1 stk. 210mm 1:4

3000,- afhentet

Bor på Djursland

Mvh. 2rb1
Steen Jakobsen
2009-03-29 16:39:42 UTC
Post by 2rb1
[...]
Øj det er lækkert kram.
Desværre har digitalalderen jo nok også ramt den slags, kedeligt nok!
Jeg håber at du finder en der stadigt gider film i super kvalitet.

Mvh, Steen.
j***@gmail.com
2013-07-21 11:02:11 UTC
Post by Steen Jakobsen
Post by 2rb1
[...]
jeg vil gerne købe grebet og 55mm lensen
***@gmail.com
Hauge
2013-07-21 11:26:25 UTC
Post by j***@gmail.com
jeg vil gerne købe grebet og 55mm lensen
Mon ikke den er solgt i mellemtiden? 2009 er længe siden.

/Hauge
Niels Riis Ebbesen
2013-07-21 18:34:21 UTC
Post by Steen Jakobsen
Øj det er lækkert kram.
Desværre har digitalalderen jo nok også ramt den slags, kedeligt nok!
Jeg håber at du finder en der stadigt gider film i super kvalitet.
Man kan også købe et digitalt bagstykke og sætte det på kameraet.
Niels Riis Ebbesen
www.photo-gallery.dk
Langgaard
2013-08-29 09:48:49 UTC
�j det er l�kkert kram.
Desv�rre har digitalalderen jo nok ogs� ramt den slags, kedeligt nok!
Jeg h�ber at du finder en der stadigt gider film i super kvalitet.
Man kan ogs� k�be et digitalt bagstykke og s�tte det p� kameraet.
Niels Riis Ebbesen
www.photo-gallery.dk
Niels for f..... har du nogen sinde set en digital filmindsats til det kamera:-)
Langgaard
ErikRS
2013-08-29 17:38:27 UTC
Post by Langgaard
Post by Niels Riis Ebbesen
Post by Steen Jakobsen
[...]
Jeg véd ikke, hvad Niels har, men det har jeg.... - Hvis du påtænker at
købe et, så håber jeg, du har en meget stor pung med masser af penge. -
Den her er endda brugt.:-)

<http://www.ebay.com/itm/MAMIYA-645-AFD-II-SET-mit-Mamiya-ZD-BACK-DIGITAL-BACK-/121158519121?pt=DE_Foto_Camcorder_Digitalkameras&hash=item1c359c4951>

mvh. Erik Richard
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-***@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
sven

mvh. Erik Richard
Hans Kruse
2013-08-29 20:39:47 UTC
Post by ErikRS
Post by Langgaard
Post by Niels Riis Ebbesen
Post by Steen Jakobsen
[...]
Ikke fordi jeg specielt kender det kamera (Mamiya 645 100s), men iflg.
http://www.csse.monash.edu.au/~carlo/M645-1000S.html findes der ikke
digitale bagstykker til det.

Senere Mamiya kan bruges sammen med Phase One bagstykker. Nu står der
Phase One på kameraerne http://en.wikipedia.org/wiki/Mamiya efter at
Phase One investerede i Mamiya.
--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.zenfolio.com
ErikRS
2013-08-30 01:06:49 UTC
Post by ErikRS
Post by Langgaard
Post by Niels Riis Ebbesen
Post by Steen Jakobsen
[...]
Hm, såvidt jeg forstår beskrivelsen, passer det til alle Mamiya 645 -
inkl. R, S, RB og RZ versionerne, men der kan da godt være noget, jeg
har overset. - Jeg skimmede kun beskrivelsen og søgte så på eBay.com for
at se, hvad de egentlig handles til...

Men uanset det, så er en 645 et pragtfuldt kamera at arbejde med. - Jeg
havde fornøjelsen af at lege lidt med en RB for år tilbage.

Langgaard
2013-08-30 19:32:29 UTC
Hej

RB og RZ er ikke som 1000 S, de er fuldt ud systemkameraer i formater op til 6x8 cm. 1000 S kører max 6x4,5 cm, deraf navnet Mamiya 645 1000 S.
Langgaard
Langgaard
2013-08-30 17:10:28 UTC
Hej

Undskyld den manglende citering, sidder kun med phonen nede i varmen:-)

Der er ikke lavet noget digitalt bagstykke til denne Mamiya 1000 S, den kører med udskiftlige filmindsatser.
Men derfor kan Niels jo godt vide bedre:-)
Langgaard
e***@mail.dk
2018-04-01 11:26:48 UTC
Hej
Vil du sælge mig din skaktsøger og evt motor, da jeg har alle de øvrige Mamiya ting?
Mvh
Erik